שיבנה בית המקדש

הרבי הורה ללמוד בשלושת השבעות שבין י"ז בתמוז לתשעה באב את ההלכות הקשורות לבית המקדש וצורתו מתוך התנ"ך ומאמרי חז"ל משום שכל העוסק בתורת בית המקדש נחשב לו כאילו בנה את בית המקדש ממש • הלכות בית הבחירה לימי בין המצרים

שיבנה בית המקדש

הרבי הורה ללמוד בשלושת השבעות שבין י"ז בתמוז לתשעה באב את ההלכות הקשורות לבית המקדש וצורתו מתוך התנ"ך ומאמרי חז"ל משום שכל העוסק בתורת בית המקדש נחשב לו כאילו בנה את בית המקדש ממש • הלכות בית הבחירה לימי בין המצרים

כיצד ייבנה המקדש?

נאמר בתורה: "ועשו לי מקדש"  מצוות עשה לבנות בית מיוחד לה' שבו מקריבים קרבנות וכולם באים ומתאספים בו שלוש פעמים בשנה ; בפסח, שבועות וסוכות. בדברי חז"ל ישנן שתי דעות בנוגע לבנין בית-המקדש השלישי : דעת אחת אומרת שהבית השלישי קיים כבר ענשיו בשמים, ובבוא העת יירד ויעמוד על מקומו בהר המוריה שבירושלים. דעה השניה, המובאת להלכה ברמב"ם, אומרת שבית-המקדש השלישי ייבנה על ידי המלך המשיח.

יש המתווכים בין שתי הדעות ומסבירים כי חלק מהדברים ייבנו על ידי בני האדם וחלקם יירד מוכן מן השמים.

מראה המקדש

מסביב למקדש היתה חצר גדולה מוקפת חומה שנקראה "עזרה". בתוך החצר נבנה ה"היכל" שנחלק לשלושה חלקים : החלק הקדמי נקרא בשם "אולם", החלק הפנימי יותר נקרא "קודש" ובו היו מנורת הזהב, השולחן, מזבח הזהב, ועוד כלים. החלק  הפנימי ביותר והקדוש ביותר נקרא בשם "קודש הקודשים" בו עמד ארון העדות.

מידות המקדש

הר הבית - שטחו היה כ- 250 על 250 מטר וכולו היה מוקף חומת. ההיכל - שטחו היה
50 על 50 מטר וגם גובהו היה 50 מטר! כל הפתחים בבית המקדש היו בגובה של כ10-
מטר, חוץ מפתח האולם שגובהו היה 20 מטר.

כלי המקדש העיקריים

ארון הברית - היה מצופת זהב מבפנים ומבחוץ, בתוכו היו לוחות הברית ועליו עמדו
שני כרובים בדמות מלאכים.

מנורת הזהב - למנורה היו שבעה קנים ונרות אותם הדליקו מידי יום ביומו.

מזבח הזהב - שימש להעלאת הקטורת בכל בוקר.

השולחן - היה עשוי מעצי שיטים ומצופה זהב ועליו הניחו את לחם הפנים.

מזבח העולה - שימש להקרבת הקרבנות ומקומו היה מול פתח ההיכל. גובהו היה כ-3 מטר והכהנים חיו עולים עליו באמצעות כבש (עליה משופעת) מיוחד.

הכיור - בכל יום לפני תחילת עבודתם לקחו מהכיור מים לנטילת ידי ורגלי הכהנים.

שמירת המקדש

הכהנים והלויים היו שומרים על המקדש. הכהנים מבפנים והלויים מבחוץ. מטרת
השמירה לא היתה מפני הגנבים אלא לשם כבוד  בית-המקדש, מאחר שלא נאה  להשאיר בלילות מקום מכובד ללא שומרים.

שתף לחברים

שתף